רבות סופר על השינויים בפייסבוק- השינויים האחרונים שזכו לתהודה רבה כמעט בכל מקום אפשרי.
בקצרה, פייסבוק כיום אומרת לכל בעלי העסקים באשר הם משהו בסגנון- חברים, אם אתם רוצים לפרסם אצלנו אתם מוזמנים, אך זה נעשה בתשלום. הפרסום בחינם נגמר.
אז נכון שמדובר בעיקר על שינויים מהותיים לעסקים גדולים יותר, ונכון שהעסקים הקטנים כנראה (עד לכתיבת שורות אלו) פחות מרגישים את ההבדל, אבל:
המגמה של הורדת החשיפה של פוסטים אורגנים של עמודי עסקים בפייסבוק ממשיכה בכל הכוח. נקודה זו מחייבת בתי עסק להוציא כסף על פרסום ממומן- בהנחה והם רוצים להבליט עצמם בפייסבוק.
מגמה זו משפיעה על עבודתם של כל מנהלי העמודים העסקיים בפייסבוק בעולם, וזה משפיע גם עלינו, תחום הרפואה הסינית בארץ הקודש.
הנה כמה מחשבות שרצות לי בראש מאז אותם השינויים, שאני רוצה לחלוק איתכם.
פייסבוק- נקודות למחשבה לאור השינויים
הדבר הראשון שצריך להבין זה שפייסבוק היא רשת חברתית. פייסבוק אינה אתר הבית שלנו, מעולם לא הייתה ולעולם לא תהיה. פייסבוק שייכת למישהו אחר, והוא קובע את החוקים, ולכן:
1. העמוד העסקי לא יכול להוות תחליף לאתר אינטרנט משלנו.
2. אנחנו צריכים ליישר קו עם החוקים החדשים.
חברים- זה לא חדש! זה תמיד היה כך. פייסבוק מעולם לא הייתה תחליף לאתר משלנו, ומעולם לא הייתה שלנו. הרשת החברתית מעולם לא התכוונה להיות שוק פרוץ שבו כל אחד יכול לעמוד ולמכור את מרכולתו. היא הפכה לכזו כתופעת לוואי בלבד- זו לא הייתה המטרה של העסק הזה. וכן, פייסבוק היא עסק. מהרגע שפתחה את שעריה לפרסום ממומן- פייסבוק היא עסק לכל דבר ועניין.
אז מיישרים קו, לוקחים אויר, מתחילים לחשוב בהתאם ולשאול שאלות שיקדמו את העסק שלנו:
האם אנחנו צריכים אתר אינטרנט לקליניקה שלנו? (לדעתי התשובה היא "בודאי!" ואתם מוזמנים ליצור איתי קשר בנושא, אנחנו יכולות לעזור לכם עם זה)
איך מפרסמים במערכת הפרסום הממומן בפייסבוק, אפשר ללמוד את זה? (התשובה היא כן, ואפשר גם לפנות לאאוטסורסינג)
איך ממשיכים עם העמוד העסקי שלנו בכל זאת? כי דווקא כיף פה…
באינטרנט, כמו תמיד, מה שקובע זה תוכן. תוכן הוא המלך. והתוכן האיכותי, השווה, זה שנותן ערך מוסף- הוא המלך האמיתי.
גוגל אמרו את זה קודם, אבל פייסבוק ממשיכים את הקו.
אם תייצרו תוכן שיעניין אנשים סביבכם- הם יעשו לייק, וישתפו, וכך התוכן יגיע לאחרים.
אם תיתנו ערך אמיתי לאנשים סביבכם, ולא רק תגידו להם כל הזמן "בואו לטיפול, בואו לטיפול"- הם יעשו לייק, ישתפו, ובסופו של תהליך- גם יבואו לטיפול.
השיתוף האמיתי הוא בתוכן טוב. כזה שאתם הייתם שמחים לקרוא. זה אומר להשקיע בתוכן.
ככה זה. אתם שמעתם על מלך שלא צורך השקעה לאורך זמן?
בנוסף, מומלץ מאוד לפרגן לאחרים בנדיבות לב. רוצים שיעשו לכם לייק? תעשו אתם לייק לאחרים.
רוצים שיגיבו לכם? תגיבו אתם לאחרים.
אבל תעשו את זה באמת מכל הלב ועם עניין.
וכמה מילים על פרסום תמורת תשלום בפייסבוק
אני חושבת שהקונספט של פרסום תמורת תשלום אינו זר לרובנו, ועדיין רובנו מעדיפים להתחמק מנקודה זו.
יש מטפלים שכל רעיון השיווק עושה להם צמרמורת, יש שרואים שיווק כמעשה הנוגד לחלוטין את רוח הרפואה הסינית (כמובן שזה רעיון מוטעה לחלוטין), יש שינסו להתחמק מכל פלטפורמה שגורמת להם להוציא כסף בכל הקשור לשיווק העסק שלהם, ויש עוד מגוון רחב של עניינים, שמטפלים נתקלים בהם בכל הקשור לשיווק הקליניקה שלהם.
אני רוצה לבוא ולומר- חברים, זה אך הגיוני ונכון לשלם עבור פרסום!
כן, כן. לא רק בגלל שסינית נוהגת כך בעצמה כבר עוד שניה 13 שנים, אלא כי זהו מודל עסקי מקובל ונכון וראוי בכל העולם. אז למה לא בפייסבוק? סתם כי התרגלנו אחרת?
פייסבוק לא המציאו כלום בכל הקשור לפרסום בתשלום. זה קיים בעולם בכל מקום, כולל רדיו, עיתונות וטלויזיה.
בניגוד לרדיו, עיתונות וטלויזיה, פייסבוק מאפשרת לנו, מטפלות ומטפלים ברפואה סינית, לקבוע את העלויות של הפרסום בעצמנו ולשלוט בהוצאות בצורה מבוקרת הרבה יותר מאפשרויות אחרות.
אם אין לכם אפשרות להתעסק עם זה, מצאו לכם אנשי מקצוע שיוכלו לעשות את העבודה בשבילכם- ובשיתוף מלא איתכם. חבל לפספס פלטפורמה עמוסה בקהל פוטנציאלי לקליניקה שלכם.
סינית מדיה מציעה לכם שירותי בנית אתר אינטרנט חדשים, תיקונים והצלת אתרים קיימים על ידי איש מקצוע מן השורה הראשונה וגם פגישת "סיעור מוחות", למציאת הדרך האישית . כל הפרטים בלחיצה כאן.
* תמונה: Ross Findon
המחברת:
יעל ארנסט
מנהלת אתר סינית
yael@sinit.co.il