לפעמים נראה לי, שאחד הדברים הנוקשים ביותר בתחום הרפואה הסינית הוא שיתוף.
הדברים שונים קצת היום, יש יותר פעילות בקהילת הרפואה הסינית המקומית, יש נסיעות לחו״ל לשם לימוד והעשרה וכמובן- יש אינטרנט.
וואו- כמה דברים יש באינטרנט! אייך חיינו פעם בלעדיו?!
פייסבוק ויוטיוב (וכל השאר) הופכים את הנטיה שלנו לבועתיות לגמישה יותר.
כי כשאנחנו מעלים פוסט בפייסבוק, אנחנו רוצים שיראו, רוצים שיעשו לייק, ואם עשו שיתוף- פשש- שיחקנו אותה. זה אומר, שאנחנו רוצים שהבועה שלנו תגדל קצת.
בעיניי אלו חדשות טובות.
היום נדמה שכולם בפייסבוק ולא בכדי. אנשים גילו שהם יכולים לעשות הרבה דרך המדיה הזו, ובעיקר לשווק. הם גם גילו, שהשיווק בפייסבוק עובד טוב, ועם כל כך הרבה אנשים בפייסבוק- הסיכוי להגיע לאנשים שצריכים אותנו גדול יותר.
אבל צריך לזכור דבר אחד חשוב על פייסבוק:
פייסבוק, בבסיסה, בראש ובראשונה- היא מדיה חברתית.
ככזו, ההתנהלות בה צריכה להיות התנהלות מבוססת חברה (מלשון חברתית), ולא התנהלות מבוססת שיווק.
מה זה אומר?
זה אומר שלא מספיק לשים פוסט וללכת. על כך יעידו המוני המפרסמים בקבוצות שעושים copy-paste לאותו פוסט בעשרות קבוצות ביום. הם נחסמו לאחרונה על ידי פייסבוק, כיוון והאחרונים החליטו לשנות את החוקים. מעכשיו הפרסום האגרסיבי הזה אסור.
זה אומר שלא מספיק להעלות פעם או פעמיים בשבוע פוסט בעמוד שלנו, ולגלות שהחשיפה האורגנית דלה דלה, ושזה ממש מבאס.
זה אומר שהשפה שלנו צריכה להיות אחרת. שפה שיווקית, בין אם בחשיפה אורגנית ובין אם בחשיפה ממומנת, לא מתקבלת בברכה ברשת החברתית.
השפה צריכה להיות תואמת לפלטפורמה. המדיה החברתית היא קצת פחות מעונבת, קצת יותר כייפית, ועם ביטוי לאישיות הייחודית לנו.
זה גם אומר שההתנהלות צריכה להיות הדדית:
אם אנחנו רוצים שיעשו לנו לייק- אנחנו צריכים לעשות גם לייק לאחרים.
אם אנחנו רוצים שישתפו את הפוסטים שלנו- אנחנו צריכים לשתף את הפוסטים של אחרים.
מה שאנחנו רוצים שיעשו לנו- אנחנו צריכים לעשות עבור האחרים.
נשמע מוכר, לא?
כמה מילים על פרסום ממומן
נכון, פרסום ממומן הוא בהגדרה- שיווקי יותר. אבל לגישתי, גם פה השפה צריכה להיות תואמת פייסבוק.
פרסום ממומן של אחד הפוסטים שלכם היא דרך מצוינת להגיע אל עיניים חדשות שטרם ראו וקראו אתכם, ויוכלו לתת לכם חשיפה נכונה יותר עבורכם, כי אתם מציעים ערך מוסף קונקרטי שיכול לעזור כאן ועכשיו, ולא רק מציעים למישהו לבוא אליכם ולהשאיר אצלכם כסף.
שימו לב, שנכון לכתיבת שורות אלו (דצמבר 2017), עלות הפרסום הממומן בפייסבוק התייקרה. זו כנראה תוצאה של ביקוש גדול לפרסום דרך המערכת הממומנת עקב חגיגות Black Friday, Cyber Monday וממש עכשיו כל הנחות כריסמס.
מכמה כתבות שקראתי בנושא, אולי כדאי להמתין קצת עם הפרסומים. תהיה ירידה בתחרות, ויכול להיות שתהיה גם ירידה במחיר.
שיתוף. פנים רבות לו
שיתוף זו לא המצאה של פייסבוק. שיתוף זה משהו שקיים הרבה לפני הרשת החברתית. אנחנו עושים אותו בכל כך הרבה אופנים, שיש מצב שאנחנו לא שמים לב בכלל- בכתיבת כתבה, במתן מענה בקבוצות, במתן הרצאה, בשיחות חולין בהפסקות שיש בכנסים, בצילומי סרטונים, במתן מידע למטופלת פוטנציאלית… פייסבוק בסך הכל באו ועשו את השיתוף לקל יותר- שיתוף בלחיצת כפתור.
השיתוף מגיע כאשר יוצאים מהבועה שלנו. יש שיעשו את זה מהר, ויש שיקחו את הזמן.
כך או אחרת, אל תהססו לשתף. אם אתם רוצים שישתפו את התכנים שלכם, שיעזרו לכם להיחשף במסגרת רחבה יותר, החזירו באותה מטבע ושתפו בנדיבות לב.
הנדיבות הזו תעשה לכולנו רק טוב. בקליניקה, ובכלל.
* תמונה: Adam Jang
המחברת:
יעל ארנסט
מנהלת אתר סינית
yael@sinit.co.il