חשיבות המיקוד בפייסבוק וברפואה סינית

המיקוד כבסיס לעסק
המיקוד בפייסבוק וברפואה סינית

ניתן להתחיל רשומה זו ולומר שרפואה סינית ופייסבוק דומים.
בשני התחומים הצורך במיקוד הוא קריטי. אם לא נתמקד באבחנה שלנו ובטיפול בצורה הטובה ביותר- הטיפול לא יהיה להיט.
וכך גם בפייסבוק- אם לא נתמקד בקהל היעד שלנו בצורה הטובה ביותר- הפעילות שלנו בפייסבוק לא תהיה יעילה.
בגדול, פה מסתיימת ההשוואה בין רפואה סינית ופייסבוק מבחינתי.
בגדול, לכל מי שרשומות ו/או כתבות מעל 3 פסקאות ארוכות לו, יכול לסיים את קריאת הכתבה הזו פה, כי זו השורה התחתונה.
אבל אם אתם מתעניינים קצת בקידום של הקליניקות שלכם באמצעות פייסבוק, אני מזמינה אתכם לקרוא עוד קצת. מבטיחה לא לפטפט יותר מדי.

מה קורה בפייסבוק?

יש 1.28 מיליארד משתמשים בפייסבוק. מתוכם כ- 4 מיליון ישראלים.
לא יכול להיות שהכל מעניין את כולם באותה מידה נכון? לכן יש צורך בהתמקדות.
הרעיון של הפיד (feed) הוא ליצור מעין עיתון יומי שמותאם לנו בדיוק על פי הדברים שמעניינים אותנו, פייסבוק מעוניין להביא לנו תוכן שתפור בדיוק למידותינו.
עניין זה נעשה באמצעות ״החדירה לפרטיות״ שדוסקסה רבות לאחרונה. פייסבוק יודעים מה מעניין אותנו פשוט כי אנחנו עושים הרבה מאוד פעולות דרך פייסבוק, שמשקפות את מה שמעניין אותנו- לחיצה על מודעות פרסומיות, לחיצה על שיתוף כתבה, לחיצה על לייק וכמובן התגובות שלנו, כל אזכור של מיקום מסוים בעולם מצביע על העובדה שאולי המיקום הזה מעניין אותנו יותר ממיקומים אחרים. הם יודעים עם מי יש לנו הכי הרבה אינטראקציה, ולכן גם יביאו לנו יותר תוכן מאותם אנשים ו/או גופים, פשוט כי הם מבינים שזה מעניין אותנו.
ולמה הם עושים זאת?
כי הם רוצים שנישאר בפייסבוק כמה שיותר זמן. הם רוצים שבכל זמן נתון בו ניכנס לפייסבוק (וכמה שיותר פעמים ביום הרי זה משובח מבחינתם), נמצא את הדברים שאנחנו אוהבים.

כן, מתוך כל השפע הזה שמקיף אותנו, פייסבוק מנסה למקד לנו את המידע שמופיע לנו בפיד.
מבלי להיכנס כרגע לדיון האם זה טוב או רע איך שזה נעשה- זה נעשה. וזהו הרעיון שעומד מאחורי זה.

המיקוד בפייסבוק וברפואה סינית

באופן אישי, אני אוהבת את המיקוד הזה.
סינית מבוססת על מיקוד מאוד מסוים מתחילת דרכה, וככל שעובר הזמן אני מבינה כמה המיקוד הוא קריטי לניהול הנכון של העסק בכל כך הרבה רבדים.
גם אתם בקליניקות שלכם יכולים להתמקד, ויש הרבה שעושים זאת אפילו בלי לשים לב.
בין אם החלטתם שאתם לומדים אורטופדיה, גינקולוגיה או טיפול בילדים- התמחות כזו או אחרת הן מילים נרדפות ל״מיקוד״.

ברגע שאתם יודעים מי הוא קהל היעד שלכם, מי הם אותם מטופלים שאתם רוצים שיגיעו אליכם;
ברגע שאתם יכולים לתאר את אותו מטופל פוטנציאלי שמגיע אליכם בצורה המדויקת ביותר שניתן, תוכלו לבנות תוכנית שיווק טובה יותר.
וכך גם תוכלו ליצור עמוד עסקי בפייסבוק שייצג את הקליניקה שלכם בצורה הטובה ביותר.
סביר להניח שזה גם יעזור לכם לבדל את העמוד העסקי שלכם בצורה טובה יותר.
אתם תדעו, על פי המיקוד שלכם, מה הם ערוצי השיווק שיהיו לכם יעילים, ותדעו אלו אינם רלבנטים.
תוכלו לייצר שיתופי פעולה המתבססים על המיקוד שלכם.
תחשבו רגע על תהליך בחירת מטפל אצל חלק מהאנשים, לדוגמא: אובחנתי עם IBS. אני מעוניינת להגיע למטפלת שמכירה ויודעת את הנושא. ארצה להגיע אל מטפלת שזה מה שהיא עושה ביום יום, שזה המיקוד שלה. נכון?

מסתבר שמיקוד הוא priceless.

מודעות ממומנות בפייסבוק

פייסבוק הוקמה ב- 2004, ועד 2007, לא היה שם דבר פרט להיותה רשת חברתית.
בשנת 2007, התחילו לעבוד עם מערכת הפרסום של פייסבוק. ככל שהזמן עבר, המשיכו להצטבר כמויות אדירות של מידע ונתונים אודות המשתמשים, והמערכת הזו כל הזמן הולכת ומשתפרת.
ועל מה היא מבוססת?
נכון מאוד- על מיקוד.

החשיבות של פרסום ממומן בפייסבוק רק עולה, מן הסתם כי פייסבוק רוצה לעשות כסף.
אבל אם תתנו עוד מחשבה לעניין, פייסבוק מציעה לכם מערכת פרסום שמסוגלת להתמקד בקהל פוטנציאלי מדויק בצורה מרשימה ביותר.
אתם יכולים לפרסם את שמכם על ידי הזמנת אנשים אליכם לעמוד העסקי, או להזמין אנשים לאתר שלכם, ואתם יכולים גם לבחור לפרסם באמצעות תוכן- קידום של סטטוס שעשיתם שלדעתכם מעניק ערך מוסף למטופלים פוטנציאלים.
גם פה, כפי שאתם כבר מבינים- מיקוד הוא שם המשחק.

ולסיום

לא משנה איך תסתכלו על העניין, שם המשחק פה הוא מיקוד.
תבדקו מה אתם רוצים לעשות: מהו היעד שלכם. היעד אמור להוביל לפעולות. כל פעולה אמורה לקדם אתכם לעבר היעד. ואם יש לכם כמה יעדים, זה מצוין. תתחילו עם יעד אחד. כל פעם תבחרו יעד אחר, ותתמקדו בו.
ואם יצאתם עם מילה אחת מכל מה שכתוב פה, בקשה לי אליכם- שהמילה הזו תהיה ״מיקוד״.

המחברת:
יעל ארנסט
מנהלת אתר סינית
yael@sinit.co.il

Total
0
Shares
כתיבת תגובה
Related Posts