הכל מתחיל מסיפור אישי
ליסה הנפליטי הינה מדקרת באורגון שבארה"ב.
היא סיימה את לימודיה ופתחה קליניקה, שקעה בחובות עקב מחלה במשפחה וכמעט שסגרה את העסק בבושת פנים.
אבל ליסה החליטה שלא לוותר, והחליטה לערוך מהפך ברמה העסקית של חייה.
המהפך הוביל לכך שכיום היא מנהלת את הקליניקה שלה בהצלחה, מרוויחה כסף מהקליניקה שלה כמו גם מאתר האינטרנט שלה, וכעת גם כתבה e-Book, בו היא חולקת את משנתה עם שאר מדקרי העולם.
הסיפור האישי הינו סיפור של קהילה
הסיפור של ליסה אינו סיפור נדיר.
מה שנכון בחו"ל, נכון גם בישראל- רבות דובר על בוגרים רבים ששוטפים את השוק בכל שנה, ועל בוגרים רבים שאינם יודעים למצוא את דרכם בסבך האפשרויות שמציג העולם לאחר 4 שנות לימוד ו- 0 שעות לימודי ניהול עסק עצמאי. רבות גם צויין על אחוזי נשירה גבוהים יחסית שמצד אחד זהו נתון שיכול להרגיע אחדים, אך מצד שני מדובר בנתון מדאיג- האם יש לנו איזושהי סיבה לדעת שאנחנו לא נהיה אחד מיני רבים שיפרשו לאחר שנה? שנתיים?
וכמובן, נציין מיד שזהו נתון שנכון לכלל העוסקים ברפואה משלימה, לא רק רפואה סינית.
האם יש כסף בתחום? והלימודים היקרים- האם ההשקעה משתלמת בסופו של דבר?
את הבעיות של תחומי הרפואה המשלימה השונים למדנו לזהות.
הגיע הזמן גם לקבל כמה רעיונות לפתרונות, ובעניין זה, האינטרנט משחק תפקיד ראשי, עם יתרונות משמעותיים:
היתרון הראשון הברור- הזמינות. כל מי שיש לו מחשב יכול להגיע לאין סוף מידע בכל תחום, כולל ניהול עסק ברפואה משלימה. כל שצריך לעשות הוא לחפש. יש מידע בחינם ויש מידע בתשלום, ואת האחרון אפשר לרכוש באמצעות כרטיס אשראי ומיד המידע מגיע לתיבת הדואר הנכנס שלנו.
היתרון השני- המחיר. יש מוצרים שהמחירים הינם שווי ערך למוצרים שאפשר לרכוש שלא דרך האינטרנט. כמובן, שכדאי לוודא שמדובר באנשים עם מהימנות סבירה (לכל הפחות), ולנסות להבין האם מדובר במוצר הנכון עבורכם, אך זה נכון גם לרכישת מוצרים בחנות, ולא רק דרך האינטרנט.
יש גם מוצרים שהמחיר הוא הוגן, לא גבוה מדי ולא נמוך מדי. מחיר שאנחנו יכולים לעמוד בו, ולקבל תמורתו את המידע שחסר לנו.
היתרון השלישי- תמיכה. בדרך כלל, אנשי המקצוע שמהם קונים את המוצרים, מעניקים תמיכה באמצעות מיילים, יש שפותחים פורומים, אפשר לשאול שאלות, להתייעץ…
כבר סיפרנו לכם בעבר אודות הספרון Never Market Again של ברטון קנט.
עכשיו נספר לכם על הספרון של ליסה- Complementary and Alternative Marketing.
Complementary and Alternative Marketing
מניסיונה האישי, ליסה הבינה דבר אחד פשוט- לקהילת הרפואה הסינית אין את המידע הנחוץ לבניית עסק. מה שנכון לקהילת הרפואה המשלימה כולה.
ליסה מספרת על ההבנה של נקודה זו כנקודת המוצא שלה, ומציעה שינוי בפירמידת השיווק.
הבסיס של פירמידת השיווק נכון לתקופה זו צריך להיות אתר האינטרנט שלנו.
זו צריכה להיות הפלטפורמה ליצירת ההכנסה שלנו, אקטיבית ופסיבית, וזאת מתוך הכרה באפשרויות הרבות שיש בשימוש בפלטפורמה זו.
הצעה זו היא הבסיס לספרון, שמבטא לאורכו חשיבה עסקית ומכיל בחובו מידע פרקטי.
לא תמצאו כאן מילה אחת על נקודות דיקור או צמחי מרפא.
יש כאן מידע עסקי ושיווקי, עם מקורות מידע שליסה השתמשה בהם ומצאה אותם יעילים.
בעוד הגישה של ליסה היא נכונה לחלוטין, יש כמה דברים שצריך לקחת בערבון מוגבל.
בכל זאת, מדובר באישה המתגוררת בארה"ב, ושם הדברים לא תמיד עובדים בדומה למה שאנחנו מוצאים בארץ.
לכן, כאשר היא עושה, למשל, סקירה של כל אמצעי השיווק הידועים (דפי זהב, פליירים, כרטיסי ביקור וכיו"ב), יש לנסות ולבדוק מה נכון בארץ- מה תופס יותר ומה פחות.
אך לרוב, ליסה מציינת דברים שנכונים בצורה מדהימה לכלל הקהילות בעולם. למשל- יש עדיין מטפלים שאינם רואים לנכון לבנות אתר אינטרנט. אלו שכן, ברובם כוללים את אותו מידע בדיוק, מבלי לחשוב כיצד המידע שמטופל פוטנציאלי יקרא, יגרום לפוטנציאל להפוך למטופל קבוע.
ליסה נותנת הנחיות איך לבנות אתר נכון, בהתייחס לקהל הרחב ובהתייחס למילות חיפוש ואופטימיזציה למנועי חיפוש.
המחיר
המחיר של הספרון הוא $47 (כ- 188 ש"ח).
יש שיאמרו שמדובר על מחיר גבוה יחסית.
זו בהחלט דרך אחת להסתכל על העניין, אך יש עוד כמה דרכים, למשל- בתקופה של צורך לצמצם בעלויות- 188 ש"ח להשקעה לטווח ארוך בקריירה שלנו היא השקעה מינימלית, כאשר התפוקה תלויה בעיקר בנו.
כמעט כל אפשרות אחרת- אימון אישי, קורסי שיווק למיניהן כאן בארץ- תהיה יקרה יותר, ובדרך כלל אינה כוללת את האפשרויות להכנסה שקיימות בספרון של ליסה.
לסיכום- מדובר בעיניי באחד הדברים החשובים שנוצרו בעבור מטפלים.
האינטרנט תופס יותר ויותר מקום בחיי היום-יום, והיכולת להפיק מכך תועלת לקיום שלנו בתחום שאנחנו אוהבים היא יכולת נהדרת- ויש מקום לכולם.
אתם יכולים להתחיל ולשפר את הכנסתכם מיד. הבחירה בידיים שלכם.
לרכישת הספרון של ליסה לחצו כאן.