טיפים לבניית אתר מטפל ברפואה סינית

טיפים לבניית אתר מטפל
אתר מטפל

*** עדכון: הכתבה עלתה ב- 29.11.2007. ראינו לנכון לעדכן את הכתבה במרץ 2017, שתוכל לשרת אתכם נאמנה גם עכשיו. ***

שיטוט קצר ברשת מעלה אתרי מטפלים רבים ביותר מכל מיני סוגים ומכל מיני צבעים.
חשבנו שאולי יהיה נכון לתת את 5 טיפים לבניית אתר למטפלים, טיפים שאנו רואים כחשובים על מנת לבנות אתר נכון ויעיל עבור הקליניקה שלכם.
לפני שנעבור לטיפים, נשאל רגע שאלה מתבקשת- למה בכלל לבנות אתר?
נכון, אנחנו מטפלים ברפואה סינית והטיפולים שלנו מתבצעים פנים מול פנים ולא דרך מסך המחשב. רבים גם רואים את האינטרנט כמשהו קר ומנוכר (אנחנו ממש לא חושבות כך, אבל נשים את זה בצד לעת עתה). ועם העמוד העסקי בפייסבוק- למה צריך להוסיף משהו בכלל?

האינטרנט הוא כבר מזמן חלק משיגרת היום של מרבית האנשים בארץ ובעולם. הכל ניתן להשגה בלחיצות כפתור מהבית, מהמחשב הנייד שהולך איתנו לכל מקום ובטח מהסמארטפון שלנו, וזה הופך הרבה דברים למאוד פשוטים- כבר לא צריך לחכות שמישהו יסע ללונדון כדי להביא לנו בקבוקון משובח של Musk Oil מהחנות הנהדרת The Body Shop, אפשר בלחיצה קטנה להירשם לעיתונים שונים כגון National Geographic, אפשר לעשות קניות בסופר שיחכו לנו ליד דלת הכניסה לבית, מוצאים דירה להשכרה דרך האינטרנט, אוטו לקנייה או למכירה, אפשר גם לקנות בגדים ונעליים דרך האינטרנט- בקיצור אפשר לעשות הכל.
גם למצוא מטפל ברפואה סינית.
אנשים רבים מחפשים מידע ותשובות לבעיות המטרידות אותם, החל מכאבי מחזור וכאבי גב וכלה בבעיות חרדה ובטיפול תומך לטיפולי כימותרפיה. אנשים מחפשים את המידע בפורומים, ובחיפושים באמצעות גוגל ופייסבוק. עובדות אלו מולידות את ההכרח שלכל בית עסק המכבד את עצמו יש צורך בנוכחות אינטרנטית, וזה אומר קודם כל- אתר.

פייסבוק מכיל בתוכו מידע רב עם הסחות דעת רבות, וגם כאשר מעיינים ארוכות בעמוד העסקי של הקליניקה, עדיין נמצא שם לוגו שאינו שלנו, צבעים שאינם שלנו, ובין לבין יש עוד הרבה מאוד פרסומות שמסבות את תשומת הלב מהמידע עלינו למידע אודות אנשים ומוצרים אחרים…

אתר למטפל ברפואה סינית

הרשת עמוסה לעייפה באתרים של מטפלים ברפואה משלימה וברפואה סינית.
רבים גילו את הכלי הנהדר של גוגל- Adwords, ומקדמים את האתרים שלהם על פי מילים שהם בוחרים, ומה שעד לפני כמה שנים היה נחלתם של מספר מצומצם של בתי ספר וקליניקות, כיום כולם שם.
הרבה מטפלים פונים למערכות המציעות בנייה על פי שבלונה כגון אתר מטפלים, שבו ניתן למצוא אין סוף מטפלים בתחומים השונים, כולל רפואה סינית. אחרים משתמשים בפורמט של בלוג על מנת לקדם את הקליניקה שלהם.

זיכרו תמיד- הקליניקה שלכם היא עסק לכל דבר.
אומנם ההתחלה היא צנועה, עוסק פטור וחדר מושכר, אך זו רק ההתחלה, ועדיין מדובר בעסק עצמאי לכל דבר. ובתור מנהלי העסק, אתם צריכים לחשוב על הדברים הללו- ממש כפי שצריך לחשוב על הוצאת כרטיסי ביקור.
אתר אינטרנט הוא כרטיס הביקור הכי טוב שיכול להיות לכם בנקודה זו בזמן. יש להעריך ולכבד את הכלי הנפלא הזה וללמוד להשתלב בו.
האתר שלכם משקף את הדרך בה אתם תופסים את עצמכם, ומשקפת את מידת הרצינות ואת מידת ההשקעה שלכם- לא רק במספר קורסי ההמשך שאתם עושים, אלא ההשקעה שלכם בעיצוב, במיתוג ובלוגו.

אז בשביל מה זה טוב? למה בכלל שיהיה לנו אתר? ואם כבר יש לנו אתר, מה חשוב שיהיה בו?

סינית טיפ מספר 1: זה יכול להיות מובן מאליו, אבל מאחר ואנו נמנעות מלהניח הנחות כאלו-  רכשו דומיין רלבנטי לקליניקה שלכם. לדוגמא, אם ברשותכם דומיין הנקרא www.fairytales.co.il (לא משנה כרגע מדוע רכשתם אותו…), עדיף שתימנעו מלהשתמש בו עבור הקליניקה שלכם הנקראת "סינית טיפולים", שכן הקשר- איך לומר- אינו מיידי וברור. עבור קליניקה ששמה "סינית טיפולים", נכון יותר לרכוש דומיין המכיל את המילים הללו. באם הדומיין תפוס, אפשר לחשוב על אלטרנטיבות, אבל כדאי להישאר באזור הרפואה הסינית. מטופלים פוטנציאלים שראו את האתר שלכם יהיו מעוניינים לחזור אליו, ולא בטוח שהם יזכרו את fairytales כמשהו המקושר לרפואה סינית.
טיפ נוסף בעניין זה- אם האתר שלכם כרגע ריק ואין בו תוכן, אל תעלו אותו. עדיף לקחת עוד זמן ולעלות עם אתר שלם ולא להעלות אתר בחלקים.

טיפ סינית מספר 2: במידה ואתם יכולים להרשות לעצמכם, פנו לבונה אתרים מקצועי. אנו יודעות שהעלויות הן גבוהות לעומת למשל וויקס, אך עבודה עם איש מקצועי יכולה לתת לכם את מה שאתם צריכים מבחינת החשיפה האינטרנטית, ובראש ובראשונה, תוכלו לבנות אתר שיהיה אחר מאתרים אחרים. האתר יהיה מותאם לכם מא' ועד ת', תוכלו לעשות שינויים המתאימים לכם, תוכלו לעצב על פי ראות עיניכם, וכך האתר יוכל לשקף את הלך הרוח שלכם, את התפישה שלכם את הרפואה הסינית ומה שעומד מאחורי בריאות וחולי ואת תפישת החיים שלכם כמטפלים. בים האתרים האינסופי של מטפלים, האתר שלכם יוכל להיות אחר, שונה, והרבה פעמים זה מספיק על מנת להביא אל האתר שלכם מספר מתעניינים שיוליד לפחות מטופל אחד, אם לא יותר. אתם יכולים להגדיל לעשות ולעצב עיצוב אחיד לאתר, לקבלות/חשבוניות ולכרטיס הביקור שלכם, אבל זה כבר כמה צעדים יותר קדימה.

בנוסף, במקרה של תקלות באתר או חלילה וירוסים, יש לכם מישהו מקצועי שאתם סומכים עליו, שבנה לכם את המערכת ומכיר אותה, והוא יוכל לתת לכם את הגיבוי, תמיכה ותיקונים שאתם צריכים.

טיפ סינית מספר 3: כשם שיש לכם בונה אתרים מקצועי, נכון יהיה לפנות למעצב אתרים מקצועי. כדאי לוודא שהמעצב אכן יודע לעצב עבור אתרי אינטרנט. כדאי לוודא שיש לכם שפה משותפת עם המעצב, שהוא מבין מה אתם רוצים, מה אתם לא רוצים- שזה לא פחות חשוב, ושמדובר באיש המכיר טוב את המקצוע שלו. העיצוב הוא חלק בלתי נפרד ממה שיעשה את ההבדל בין האתר שלכם לבין עוד 500 אחרים- ויותר.

יחד עם זאת, כיום (2017) אנחנו כבר יודעות שיש פלפטפורמות כגון וורדפרס (אנחנו מכירות את הפלטפורמה הזו היטב ולכן יכולות לדבר עליה), המעניקות תבניות רבות שניתן לבחור מהן, והעלות נמוכה משמעותית מעיצוב מאפס. לכן שווה לבדוק היטב את עולם התבניות לפי הפלטפורמה שאתם בונים עליה את האתר שלכם, לפני שאתם פונים למעצבים.

לא משנה מה בחרתם- שימו לב שהאתר מותאם גם לסמאטרפון!

טיפ סינית מספר 4: אנחנו יודעות שהרבה מכם אינכם כותבים- כל אחד ואחת והסיבות שלו או שלה, אבל באתר שלכם לא תהיה לכם ברירה. אתם צריכים למלא את האתר בתוכן. וזה אומר כתיבה על נושאים רלבנטים לקליניקה שלכם- מהי הרפואה הסינית, מה זה טווינא ואיך זה שונה משיאצו, אם אתם מתמחים בתחום מסוים אתם צריכים לספר על התחום הזה. כדאי לכתוב מספר מילים על עצמכם- איפה למדתם, כמה למדתם, אסיסטנטיות אם הייתה, גם תמונה נחמדה יכולה לעזור… אבל נסו לחשוב על דרך חדשה לעשות זאת, ולא באותה דרך שכולם עושים.
השאיפה שלכם היא, שכאשר מטופלים פוטנציאלים מגיעים לאתר שלכם, הם יקבלו תשובות לשאלות שלהם ואתם צריכים לגרום להם לרצות להתקשר אליכם כדי לשמוע עוד. איך תגרמו להם לעשות זאת? על ידי כתיבת תכנים טובים בעלי ערך אמיתי, לא רק ערך שיווקי.

טיפ סינית מספר 5: על מנת שהאתר שלכם ייראה ויהיו בו כניסות, כדי לבנות אותו כך שיהיה במערכת יחסים טובה עם גוגל. אתר SEO-Israel טוען בעמוד הבית שלו: "מי שלא נמצא בדף הראשון (של גוגל) לא קיים".
מאתגר, בהחלט. מומלץ מאוד לקרוא ברשת אודות נושא זה.
טיפ נוסף לעניין זה- בפלטפורמת וורדפרס ישנו תוסף, שעוזר לכם לשמור על אופטימיזציה לכל כתבה שאתם מעלים.

אם יש לכם שאלות, אם יש לכם אתרים ואתם מעוניינים לקבל עוד קצת עזרה- אתם מוזמנים לפנות אלינו במייל בלחיצה כאן.

המחברת:
יעל ארנסט
מנהלת אתר סינית
yael@sinit.co.il

Total
0
Shares
כתיבת תגובה
Related Posts